tisdag 12 oktober 2010

Lycklig Gandalf



Vilka vackra dagar vi har nu :-))) detta är verkligen höst som jag älskar och som jag är van vid från norrland - det gäller väl att njuta så länge regnet håller sig undan. I dag körde vi husse till jobbet, man får väl vara snäll i bland ;-) eftersom jag jobbar 15-23 så hade jag en lång härligt solig dag framför mig. Jag passade på att ta en runda nere vid havet och Barsebäck. Gick ner på ett ställe som vi bara hastigast varit nere vid innan - och VILKET ställe det var :-)) det var så underbart vackert med solen, helt stilla vatten , låg vatten och härlig sand så långt ögat kunde se åt båda hållen. Corre och Bubbs fick en runda sen tog jag Trillik och Gandalf - tänkte att nu var det dags, dags att han äntligen skulle få springa med någon annan hund. Jag släppte dem när jag var nere på stranden - Gandalf var sååå lycklig...han fick ett riktigt whippetfnatt :-)) kan erkänna att hjärtat var uppe i halsgropen men detta var ju perfekt underlag - och Trillik är en perfekt vovve att springa tillsammans med - han springer med, gärna och mycket men är ingen hund som knuffar och bökar och har sig.. kan erkänna att tårarna kom när jag såg dessa lyckliga hundar och framförallt hur lycklig Gandalf var.. Nu ska jag ta en powernap på en halvtimme sen är det dags att ta sista kiss-rundan och sen göra sig själv klar för jobb. Snälla regn och blåst håll er borta - detta är så underbart väder. :-)) Förresten så väntar vi på lottningen inför Alingsås tävlingarna till helgen - där vi hoppas att Corre och Trillik kommer med i ett passande lopp.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Lycka till i Alingsås!
Ser att du får båda i samma lopp, det blev inte så många whippar där.
Vi tävlar i Västerås, vår sista tävling för i år, både trist och lite skönt att tävlingssäsongen är över.
Vi har liksom beslutat redan nu att vi ska åka till västkusten nästa år, förutsatt att vi "överlever" vintern och får ha hälsan kvar.
Skön läsning att Gandalf är återställd efter olyckan.
Kram!

Diane sa...

Hello âsa and Robert
It is good to see Gandy on the beach having a good time.
greetings Diane