söndag 14 november 2010

Soffpotatis - nej tack!


Mitt i allt detta elände hinner man tänka mycket! Har tänkt mycket på hur många människor det finns därute som aldrig gör någonting! De kommer hem från jobbet, i bästa fall lagar de mat ( i värsta fall hämtmat) sen sitter de i soffan HELA kvällen! Sen sängen sen samma procedur dag efter dag! herre gud - vad är det för liv!!? Jag längtar varje dag efter mina promenader och mina löprundor och mår inte bra utan dessa.. Hur kan det bli så? Hur kan man bara bli en SOFFPOTATIS?!

2 kommentarer:

Diane sa...

Hello Âsa
I can read you are bored already.
I think Gandy must have feel the same, and he came out good also.
So keep your fingers crosst it is only 5 weeks to go. :-))
Lots of hugs and greetings Diane

Birgittas hästsida sa...

Jag tror att det är jättelätt att försjunka i förslappningens gap med chipspåsen i högsta hugg och fettet svällande runt midjan.
Ju mer man slöar desto mer VILL man slöa och det blir en ond cirkel.
Har man hund är det ett ypperligt sätt att hålla sig i form.
Vi köpte Soya delvis för att maken ville gå ner i vikt och ha en motionskompis på vägen.
Jag blir ledsen när jag ser tjockisar stå och hänga i hundrastgårdar i stället för att GÅ/ PROMENERA- det bästa sättet att gå ner i vikt ( och relativt skonsamt).