lördag 12 juli 2008

SKK NAT Tvååker 080711

Förvirrade jag hade blandat ihop anmälningar till SvVK Lövudden o detta...så en styck sloughi och en styck whippe Corre var anmälda till SKK:s utställning under domare Paolo Dondina från Italien.
Bedöming i samma ring - praktiskt!! o förhållandevis nära..:-)

Bubben först in av våra hundar - fantastiskt kritik:

"Very beautiful dog, a real male. correct size to advantage, good shape, excellent head with correct scull, correct stoop, excellent ears, correct front and feet, good depht of chest, excellent topline and croup, good set of tail, very good mover, excellent handled "

BIR, cert ukl

ingen placering i gruppen...

Corre in ensam i b/jkl - domaren tycker mycket om honom men hans storlekt ligger honom i fatet - så i dag får vi en 2:a

Nöjda o glada för en härlig dag - Trillik är med som hejarklack....

I dag tävlar han i Skånefrös Cup final i Simrishamn...spännande! Men tyvärr är jag och säkert många med mig rädda för hur Tarte Tartin ska klara innerbox - två gånger på rad har han lyckats förstöra lopp...det värsta vore ju om det skulle hända en olycka.... så be en bön o håll andan....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Grattis till alla otroligt fina framgångar med hundarna. Tänka sig att "Bubben" blivit så titulerad så ung på så kort tid. Fantastiskt tycker jag!
Ska ni upp till Söderköping nu till EM i LC. Vi ska åka upp då Prinze är första reserv på hanar och man vet ju aldrig. Ska även försöka få till ett licenslopp för min lille bebis "Rocky" som nu blir 15 månader den 23/7. Ha det bra och på återhörande!
Kram
Lena och vovvar i Götet

Anonym sa...

Hej ! Åå vilken snygging han är - BUBBEN !!! Stort GRATTIS till alla nya resultat och titlar sen senast !
Jag hoppas ni får en fortsatt HÄRLIG och SKÖN SOMMAR tillsammans,
önskar Anna med Sloughis och Italienare !