måndag 5 juli 2010

Resultat KM Lure Coursing 4/7 i Mörrum

I går söndag åkte jag tillsammans med alla vovvarna och Karin Malmström med sina 2 galgo espanol tikar till vackra Mörrum för att vara med på vårt klubbmästerskap i Lure Coursing. Det har varit mycket varma dagar i södra sverige så ett tag fanns det med i beräkningarna att man kanske fick ställa in tävlingarna. Nu blev det ju som tur var något svalare så man kompromissade och bestämde sig för att köra endast 1 lopp - ett mycket bra beslut. Tävlingsfältet låg vackert precis invid Mörrumsån där hundarna också kunde ta sig ett svalkande dopp efter att de sprungit. Detta var bra uppvärmning för Gandy som ju precis fått sin licens och ska tävla på riktigt första gången i Norberg i början av augusti månad. Vi kom tidigt och fick en fin plats med gott om skuggan så alla hundar klarade dagen mycket bra. Karin hjälpte mig med hundarna (skönt eftersom jag ju fortfarande är sjukskriven) och jag försökte hjälpa henne så gott jag kunde. Efter att man suttit i den sköna skuggan och kom in på fältet så var det VARMT ..men allt gick bra. Banan var trevlig men ganska tung för hundarna både pga värmen och att gräset var ganska högt på vissa ställen. Alla hundarna gjorde väl i från sig-Trillik som vanligt förvirrad (Trillik är antingen koncentrerad och fokuserad eller så springer han bara) i dag vara det ett mellanting tyckte jag, han startade helt ok följde med bra i de svängarna jag tyckte var luriga - avslutningen blev tyvärr konstig...men det gör inget för han är världens bästa hund för det. Corre sprang i dag mycket bra tyckte jag- tog i , svängde fint och var väldigt fokuserad, sen märks det tydligt att han får mycket bra flås nu..kul att se att träningen ger resultat :-) Gandy startade som en raket, följde med bra i svängarna hela vägen, var dock lite avvaktande i dag (värmen?) och sist men inte minst Bubbs som var enda sloughi, gjorde ett fint lopp och slutade som 7.a i championklassen. Hundarna tävlade dels rasvis men också i klasserna novis, licens och championklass (alla raser) Duktig Bubbs :-)
Jag var ganska "off" på slutet och var inte riktigt med på alla placeringar och poäng men har fått de redovisade i efterhand.
Rasresultat Whippet:
9. Gandalf v d Dia-Robinne 82.33
14. Carmodey Coral Dawn 81
24. Trillik 74.67

championklass:
7. Al Suwiid Batal Bihjan 78

Grattis till Annelie och Källornas Eira som blev BIR på 86 poäng och Ann-Christine och Bengt med Daigo v d Waterram "King" som blev BH på 85.67 poäng.
Det var en mycket trevlig dag och ett väl genomfört arrangemang på ett trevlig ställe!
Den enda av våra hundar som passade på att svalka av sig i Mörrums ån var Gandy som tog en lite simtur efter loppen.

1 kommentar:

Sagoruna sa...

Tack! Du är så gullig! Grattis till dina killars fina lopp!