måndag 16 augusti 2010

Måndag , 4-ben och planering


1 vecka har gått sen olyckan i Danmark. Allt har gått över förväntan, hittills i allafall. Jag är medveten om att det kan komma bakslag men jag känner mig mycket positiv :-D planen var att bandaget skulle sitta kvar tills på onsdag då vi också ska på det första rehab besöket. Men det lossnade mer och mer och efter besök i Helsingborg torsdag, fredag och lördag beslutade man på lördag att det skulle bort. Först tyckte han det var konstigt utan men när vi kom hem satte han ner benet, försiktigt men helt utan hälta eller annat synligt! Härligt :-D det syns med blotta ögat att det blir stadigare för var dag.. I dag kan jag inte se några som helst synliga tecken på att han varit med om en sån otäck olycka så nyligen. Så nu fortsätter vi ta det lugnt och väntar på onsdags besöket hos rehab för vidare instruktioner. Annars är livet upp och ner i om olyckan ;-) jag sover på golvet med Gandy för att undvika ev bussteg. Han tycker det är jätte mysigt att matte också sover på golvet ;-) de andra hundarna undrar varför de inte får leka med Gandy , men de verkar på något sätt ändå förstå och accepterar det jättebra. Nu hoppas vi att vi får lite struktur under veckan så att Trillik och Corre kan delta i helgens whippet race SM som går i Kalmar. Hörde på nyheterna att norrland haft sina första minusgrader i natt-fy - här har vi jätte konstigt väder- kvavt som tusan, nästan + 25 ! Trots att det regnat och åskat har luften inte blivit ett dugg bättre. Nu är det långpromenad sen blir det jobb för mig 14.30 -23

2 kommentarer:

Olga da Polga sa...

Härligt att läsa att han är på bättringsvägen!!

Linnea sa...

Skönt att läsa att Gandalf repat sig så bra efter LC-olyckan.
Ja, det börjar vara hösttemperatur här uppe, riktiga stora skillnader mellan syd och norr.
Lycka till på WR-SM!