onsdag 8 augusti 2007

Njuta...:-)


I dag är en sån där dag som man bara vill skrika ut hur lycklig man är och hur bra man har det...jag är lycklig..:-) Frisk, har tid, lust och möjlighet att ägna mig åt det jag älskar mest av allt-hundarna och min älskling..

Har ett jobb som jag trivs med och underbara vänner och arbetskamrater..

Förresten VÄLDIGT lyxigt att bara jobba 4,5tim..tänk om man skulle få göra det varje gång det var fint väder.. I dag hade dom lovat sämre väder men det är väldigt varmt, nog lika varmt som i går men inte lika klart på himlen..Bara bra att de kan ha fel..det kan de fortsätta med tycker jag-så att vi kan få ha lite sommar nu.

Vi har precis varit ute på en lång härlig promenad, egentligen lite varmt men vi tog det lugnt och hundarna skulle nog ha kunnat tänka sig att gå lite till men nu får de svalka sig lite inomhus. I kväll får det bli cykling med Corre och Izor, Trillik och Bubben ska få leka lite tillsammans - vi har ett jättebra inhägnat ställe där vi kan släppa dem..

Tänkt mycket på "gamlingen" Izor och våra år tillsamman..När jag bodde i norrland var han med ÖVERALLT! I stallet, när jag körde och red häst till och med på mitt jobb..så han har nog fått hotellivet i blodet redan från när han var liten..

Han är så lugn och följsam, min älskade Izor- han är verkligen en mattegris..:-) så mysigt när han väntar och har total koll på mig när vi ska göra något..

Sen när vi är på rundbanan och LC-fälten så är han ett "monster"..;-) men det får han gärna vara...han älskar ju att springa och det ska han få göra så länge han tycker det är roligt och han får fortsätta vara frisk...

Här kommer en bild på min fantastiske älskling tagen i dag..:-)

1 kommentar:

Maria G sa...

Men halloj, hur mysigt får man ha?!!

Har du köpt en ny valp? Hoppas jag får se den live.

Jag ska till Helsingborg på SvVKs utställning, men ej på Sofiero. Ta gärna med boken, jag har HELT TOTALT glömt bort den!!!