fredag 3 december 2010

Dag 24 - 18 dagar kvar



Lite mer än halva tiden har gått så jag får väl försöka tänka positivt och snart börja räkna ned.
Jobbigt är att jag och Försäkringskassan inte tänker lika positivit :-( Jag kan ju tyvärr inte köra bil så jag fick genom Jeanette med Lisa och Bella tips om att man kan få hjälp med transport till och från jobbet. Det hade jag ingen aning om och tyckte det var helt fantastiskt med det är ju inget enkelt verk att trampa sig igenom. Det går inte fort och de är inte speciellt service-minded (tycker ju att de borde uppmuntra folk som vill jobba...) Vi har ju tyvärr bara en bil och bor mitt ute på landet så det går ju inte smidigt att ta sig till tåg/buss heller och dessutom jobbar vi helt olika tider så vi kan inte samåka heller. Ju mer jag får börja stödja på foten dessto stor kommer lusten över en att få börja jobba igen. Tyvärr får jag behålla samma typ av gips (upp till knäet) ända fram till den 21/12 då de ska ta bort detta..så jag kommer ju inte kunna "gå ordentligt" ..:-( Tänk så det kan bli - mitt fall var ju inte speciellt dramatiskt ochg jag kunde ju inte ens skylla påp ;-) hundarna, utan jag halkade på lera och löv och landade på utsidan ?! av mitt vadben så jag kunde höra hur det small av. Hade ju t om tänkt gå tillbaka till bilen men det var tur att Robban var med, att vi inte hunnit så långt in i skogen och att jag för ovanlighetens skull lyssnade på honom :-D Husse gör ett otroligt jobb både här hemma (städar, tvättar, skottar snö, matar småfåglar, hundar och mig ;-) samt aktiverar och rastar hundar i full fart.. Det är tur att man har inhägnad tomt så att jag kan hoppa till dörren och släppa ut dem när husse är på jobbet.
Hundarna är också fantastiska - inga uttråkade, odrägliga :-) vovvar ( kanske tur i oturen att det varit så kallt för de vill ju inte vara ute jättemycket..)

3 kommentarer:

Fred and Diane sa...

Hello Âsa
Half way , well you just have to see the glas half full and not half empty.
We think of you.
Fred and Diane

Sara sa...

Varma kramar från Norrbotten! Tänker på dig och ditt trasiga ben... :-)

Prizor's sa...

Vad skönt att det börjar närma sig gipsborttagning. Har aldrig brutit något ben men bröt båtbenet i handen för 5 år sedan. Gick då gipsad i 4 veckor och det var pest och pina och det var bara en hand ;-)
Gott att husse är så aktiv och snäll att han pysslar om alla i hushållet! Vad man blir sugen på sommar igen när man ser din bild på bloggens första sida - underbart och snart går vi åt det hållet igen!

Ha det gott och sköt om er allesammans!

kramizar från oss alla i PriZor's!