söndag 12 december 2010

Järavallen och Vart tog snön vägen!!







I dag var det äntligen dags för gemensam hundpromenad i Järavallen för husse och hundarna. Först var date bokad med Soya och Birgitta (gå gärna in och titta på Birgittas fina blog www.birgittashastsida.blogspot.com , alltid intressanta, läsvärda inlägg och fina bilder) lite senare skulle Karin och galgotjejerna sluta upp. Men morgonen kunde ha börjat bättre - förvirrade Robban och minst lika förvirrade jag fick ägna nästan 45 min åt att leta efter bilnycklarna ...hmmm.. Till sist kom husse och hundarna i väg, något försenade men dock iväg. Först blev det whippetrunda med bus i stora kohagen och en härlig promenad runt en av sjöarna i det vackra området Järavallen. Sen blev det bus och spring i en av fårhagarna för Bubben, Areza, Iza och hans nya tjej Soya. Härligt väder fick dom :-D med strålande sol och klarblå himmel. Plusgrader och regn i går och -3 i dag. Tyvärr tog gårdagens väder med sig de mesta av snön som ni kan se på bilderna-vilket också gjorde att det har blivit vääldigt halt på vissa ställen. Nu verkar hundarna nöjda och har alla lagt sig i var sin säng och fåtölj. Vi söndagsmyser - jag stickar och tittar på sport på tv (man blir ju inte mindre sugen att k omma igång med egen träning och promenader igen) - och så klart räknar jag ner till dagen D den 21/12 då gipset SKA bort! Jag hade i min "vildaste fantasi" tänkt börja jobba igen men förstår nu att jag inte kommer kunna klara mina arbetsuppgifter och att det blir för tungt för mig att stå så mycket som ju krävs i mitt jobb. Husse fixar och donar för fullt - dammsugar, matar fåglar ...

1 kommentar:

Elin Rose sa...

Men men men vad tusan ni har ju ingen snö alls!! Här har vi 25-30 cm där det är orört..
Jag skickar ett paket till er med snö så ni iallafall får en vit jul =D

Kram kram
(ser fram mot vår resa)