måndag 18 juni 2007

och måndag igen...!

Var så himla trött i går så jag kände att jag bara avslutade mitt inlägg liksom mitt i allt..hann inte berätta om dagens rundbaneträning..
Så synd att Trillik är skadad, hade varit så perfekt att få köra honom denna vecka igen efter förra söndagens "vända-sig-i-boxen"..men, men man kan ju aldrig styra över ödet..
Vi tog med oss alla hundarna utom Trillik som ynklig som få fick stanna hemma, jag tog det beslutet för jag vet hur ivriga alla whipparna brukar bli bara man svänger in på banan...tyckte att det enligt mig borde vara mer humant att låta honom slippa denna iver som uppstår..(vad han tyckte eller om han höll med återstår att för oss människor få veta...)
Vi är ju så lyckligt lottade som har en riksbana 3 min bilväg hemifrån och som dessutom kör träning varje vecka...:-) fantastiskt..
När vi kom dit så var det tveksamt om de skulle köra någon träning eftersom det regnat VÄLDIGT MYCKET både dagen innan och natten mot söndagen..Harföraren sa att han naturligtvis kör träning om någon vill det---Greyhound folket gick runt banan och många tog det beslutet att det var för riskabelt för deras stora hanar att köra en runda i den blöta som faktiskt var på banan..jag kände själv att vi har ju faktiskt kört många tävlingar på betydligt sämre underlag..så jag ville köra mina två - Izor och Corre.
Efter många om och men, beslutade vi oss för att köra från 550 boxen och fram till harstopp eftersom det var den första kurvan som var oerhört dålig..ingen tid men dock en bra runda..De sprang tillsammans med Trilliks pappa Shaddoc som våra vänner Anna och Anders äger och som faktiskt äger Trilliks mamma också, Idomic´s El Jigglypuff också..
Corre var faktiskt ÖVERLÄGSEN, hur ofta har jag fått skriva så...:-) Vi jobbar ju lite med hans vikt, han är ju stor 57 cm och har legat på 18,5 - 19,6 som han väger nu...vi försöker hitta hans optimala matchvikt..svårt, svårt...

Återkommer senare i kväll..nu ska vi grilla härute och försöka ta lite fina, nya veckobilder på lille Bubben...

Inga kommentarer: