tisdag 12 juni 2007

Tisdag...

En bild på vår nye familjemedlem Al Suwiid Batal Bihjan

Helgen har som vanligt gått i racertempo...det är så märkligt att det inte känns så under arbetsveckan-då går tiden alltid i snigelfart..
Jobbade 6-18 på lördag..sen hade jag bytt söndag med min kollega för att kunna träna vovvar på rundbanan.
Vi skulle köra alla 3 så en kompis till oss följde med för att hjälpa oss med start.
Först tvekade vi länge och väl eftersom det var väldigt varmt, tur att det var ganska tidigt på morgonen så att värmen inte var som värst..men vi kylde och vätskade hundar som bara den och bestämde oss för att köra 320 m lopp.
Körde Corre och Izor tillsammans i ett lopp, starten var väldigt jämn men sen drog Corre i från ganska ordentligt och vann på 22.28 (ingen höjdartid men dock en avsevärd förbättring sen förra veckans tävling då han hade 22.97 tror jag det var) Izor fick 22.76.
Trillik körde jag ensam eftersom det var första gången han skulle gå genom boxen. Stängt fram och öppet bak. Han tvekade lite när han såg att vi skulle gå bakom boxarna och inte stanna framför som vi gjort när vi kört handsläpp.
Han gick in ganska enkelt men sen tyckte han nog att det tog lite lång tid innan något hände så han lyckades vända sig i boxen...:-( jag orkade inte hålla emot så han kom ut med rumpan före..kom dock igång fint och slutade på 24.02, man kan undra vad tiden blivit om han inte vänt sig..ska bli så spännande att fortsätta köra honom, vår lille ..han kommer nog alltid var bebis trots att han redan är 2 år..:-)
Igår var jag också ledig så vi tog det lugnt och njöt att den fantastiska solen..skönt att bättra på solbrännan lite..
Sedan tog vi lite nya bilder på vår Bubben för att kunna skicka till hans uppfödare. Vi tränar "stå fint" för att kunna prova på lite utställning när han har åldern inne..Visst är han ganska duktig...!!
På kvällen åt vi god ungersk mat (har glömt namnet) som min käre sambo lagade..han är duktig på all mat men speciellt på ungersk eftersom han har ungerskt påbrå..
Sedan hopp i säng fast det var svårt att sova i värmen..Nu är det snart dags för arbete igen..jobbar kväll..ska försöka städa lite här hemma först..fast helst vill jag ju gå ut i solen..hmm..


Ha en bra dag..

1 kommentar:

Lena/amouricas@gmail.com sa...

Nykomlingen ser mycket fin ut. Det skall bli spännande att få följa hans vidare äventyr.

//Lena, Amouricas kennel¨
http://wwwamouricas.blogspot.com