torsdag 16 september 2010

Besök hos Emma - Frisk Hund i Hörby

I dag har jag och Gandalf varit på besök hos Emma Edvardsson Frisk Hund i Hörby. Jag har funderat mycket på våra besök på Djursjukhusets Rehabavdelning i Helsingborg och känt att jag ville ha/behövde någon annans åsikt också. Vi har kämpat på med våra övningar och promenader men jag har känt att jag inte fått något "konkret" av tjejerna på rehab i Helsingborg. Svårt att förklara - men den där "känslan" har inte riktigt funnits där. Jag har tidigare träffat både Carina Losenborg och Emma Edvardsson på några whippetrace tävlingar där de har presenterat sig och sina behandlingar på ett mycket trevligt sätt och även fått goda referenser av andra vänner som besökt både Carina och Emma. Så det k'ändes tryggt att få en "second opinion" på att man gjort rätt och vad statusen är just nu. Hon började med att låta Gandy bekanta sig med lokalerna - han fick strosa runt lös medans vi pratade lite om hur jag kände och tänkte och tyckte. Hon kände sedan igenom honom från topp till tå och sen fick han underbar, noggrann massage från nacken och neråt till låren. Emma var lika förundrad som vi har varit över hur väl han har återhämtat sig från sin skada. Hon kunde varken se eller känna något på honom - hon sa att om hon inte hade vetat om hans skada hade man överhuvudtaget inte kunnat se något av detta :-D Det känns mycket skönt att "få ett kvitto på" att vi gjort rätt och att vårt arbete med vår älskling gett lön för mödan - det är verkligen en sten som fallit från mitt hjärta - det känns så underbart skönt att han är där han är i dag i sin rehabilitering! Nu har vi nästa besök bokat den 30 september och fram tills dess följer vi Emmas "schema" för Gandalfs fortsatta rehabilitering :-D Vi har tagit sköna långpromenader i den härliga höstsolen (blåser förstås...) och nu är alla vovvarna nöjda och glada - för mig blir det jobb 15-23 men t om det känns helt ok efter att fått så sköna besked av Emma ..

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vad skönt att det går så bra med Gandalf och man ska gå på magkänslan, brukar bli bäst så... ;)
Det ska bli kul att se honom på ovalen någon gång i framtiden, om vi lyckas komma på samma tävling!

Ha´de´bra hela gänget och kram från oss i Kroken

Olga da Polga sa...

åh så härligt att han återhämtat sig så bra! Grattis !