onsdag 1 september 2010

1 september - höst och fantastiska dagar..

Dagarna bara rusar i väg - känns knappt som om man hinner med..kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska tycka om det - lite jobbigt att ha den känslan! Men samtidigt har man ju fullt upp så det är väl också bra, antar jag?! Dagarna har varit underbart vackra, hög och klar luft med en massa sol - kyliga kvällar, nätter och morgnar .. men vad gör det när man har all den solen på dagarna. Vi promenerar mycket, ofta och lååångt...jag älskar verkligen detta riktiga höstväder och kan gå hur länge som helst.
Gandys rehab går toppen - vi tränar hemma och utökar våra promenader successivt! Han är superduktig och fortfarande så märker man inget av hans skada - men vi vet att vi ska ta det lugnt och försiktigt. Vi går på våra rehab besök på Djursjukhuset i Helsingborg och han är en mönsterpatient som charmat tjejerna där totalt :-) Lille sötnosen....
Trillik och Corre har hunnit med att göra sin första rundbanetävling för i år ( sen premiär för oss..) i ett egentligen alldeles för tufft lopp på 550 m Landskrona banan. Förväntade placeringar och matte är så stolt över sina "gaphalsar" som tyvärr gör av med all energi innan start - placering 3 och 4 av 5 deltagande hundar. Nu på söndag tävlar vi i Alingsås - ska bli skoj - jag gillar verkligen den banan . 4 whippetlopp och faktiskt väldigt jämna sådana, kul att man för en gång skull verkligen inte vet vem som ska vinna. Både jag och husse jobbar mycket och helt olika tider så vi möts i dörren och lämnar och hämtar varandra på tågstationen - man nöter ju inte direkt på varandra ..hmmm..Men vi är åtminstone lediga tillsammans i helgen. Ska bli så underbart!


2 kommentarer:

Lena sa...

Hej på er!!!!
Vad glad jag blir när läser att Gandy är på bättringsväg!! Han skall få dom goda kexen som han tycker om när vi ses på söndag i Alingsås.
Kramizar till er alla!!!!
Lena och Wildboyzpojkarna

Prizor's sa...

Hej på er!
vad kul att höra att det går bra med Gandys rehab och att han är så duktig! Spännande på söndag med rundbana - kanske tar jag en tur upp för att kolla läget, får se hur vädret blir först.
Visst är det skönt med hösten när solen skiner, luften är högre och svalare snart kommer även de vackra färgerna!

Ha det gott allesammans och lycka till på söndag i Alingsås!

Kram
Lena & pojkarna