söndag 12 september 2010

Rehab-rapport 1mån och 4 dagar efter olyckan

Allt går underbart fint med unge herr Gandalfs träning :-) Han blir för ögat stadigare och stadigare ju fler dagar som går - muskelstorleken är nu densamma på båda låren ( precis efter olyckan kunde man se att den skadade sidan var mindre i muskelvolym) Jag lever mer och mer på hoppet om att han kommer att vara till 110 % återställd. Hans underbara uppfödare Diane är ett fantastiskt stöd för mig när jag såå många gånger anklagat mig själv för att jag utsatte honom för tävlingen som resulterade i hans skada. Hon peppar och stöttar och är också övertygad om att detta kommer att gå bra.. Vi märker också på honom att trots att han är en mycket lättsam hund som accepterat sin situation så bra att han blir mer och mer otålig och att myrorna börjar flytta in i hans kropp ;-)


2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Vad härligt att myrorna flyttat in i hans kropp det visar jua tt han inte har ont i alla fall! Heja Gandalf och husse och matte som fixar hans rehab så väldigt bra!

Prizor's sa...

Det är trevlig läsning på din blogg - att Gandalf blir bättre och bättre. Min älskade make är så glad över att jag inte ska tävla med hundarna på LC något mer - han har varit orolig de senaste tävlingstillfällena. Det är ju synd och skam att man ska resonera som så "ja de kom ju inte sist och de är ju inte skadade - vi har hela hundar med oss hem ialla fall" sånt snack hade vi aldrig tidigare. Vet inte vad som hänt med LC de sista åren.

Kramisar till er alla!
Lena & PriZor's killarna