söndag 12 september 2010

LC eller inte LC

Husse och jag har diskuterat frågan om fortsatt LC-tävlande med husets hundar. Jag känner fortfarande att jag inte kommer våga släppa någon hund på LC...husse är kluven(gällande husets andra 3 hundar Trillik, Corre och Bubbs) han tror inte att en sån olycka skulle kunna hända med den andra typen av trissor som används tex här i sverige. Han är sugen på att anmäla till oktoberprovet i Laholm - som "tur" är (skulle inte våga följa med) jobbar jag den helgen.. Nåja anmälningstiden har inte gått ut än och diskussionen är inte avslutad än..


4 kommentarer:

Sagoruna sa...

LC! Vi kommer att sakna er oerhört om ni inte kommer mer! Men jag förstår förtvivlan att höra ens egen hund skrika i smärta är en mardröm. Jag som haft 2 allvarliga skador på mina hundar på hemmaplan har insett att det fasen inte går att skydda dem! De får leva som hundar och jag får ha hjärtklappning helt enkelt. Men helt klart så tänker man både en och två och tre gånger.
Kram på er båda!

Jeanette sa...

Kära ni! Hoppas verkligen att ni fortsätter i LC-världen. Vi har ju så mysigt! Och som Annelie sa, det går ju inte att skydda dem - men fy vilken vånda! Men du Åsa, jag har en lösning - du kan bli LC-sekreterare så kan du vara i sekretariatet och slipper se när de springer ;)) Kraaaam!!

Lena sa...

Hej mina vänner!!
Jag förstår din oro Åsa och vet precis hur du vaklar fram och tillbaka i ditt tänkande. Själv kommer jag NOG inte att starta mina hundar på LC mera då jag personligen tycker att det är alldeles för stor skaderisk för hundarna och det har ju hänt en del allvarliga skador. Vi kommer att hålla oss till rundbana, mina hundar är mina "barn" och skall hålla. Se bara på Gizmo som inte är bra sen skadan i Norge hösten-09.
Hur ni än gör så stöttar vi er.
Kramizar, Lena

Diane sa...

Dear âsa and Robert
Ofcourse you are scared to start at a LC again. But if you do not want anything to happen to the dogs you have to stay indoors and let them lay on the sofa. Our Colorpoint v.Dia-Robinne(Tommy) broke his leg 2,5 years ago now his daughter is one of the best coursing bitches of the Netherlands. So pick up the curridge and start at the LC that is what all whippets like to do.